Afprijzingen rich snippet
Google update 2021
Google heeft onlangs een update doorgevoerd betreft de rich snippets. De update maakt het mogelijk om een prijsverlaging te tonen op zowel desktop- als mobiele apparaten. Alleen is dit tot op heden enkel mogelijk in Amerika. Het is nog niet bekend wanneer deze feature in Nederland beschikbaar is.
Hieronder is een voorbeeld te zien van zo'n vertoning bij een prijsverlaging.
Hoe toon je deze rich snippet?
Om de prijsverlaging in je zoekresultaat te kunnen tonen, moet er een aanbieding gekoppeld worden aan je Product Structured Data. Dit houdt in dat je een elementen toevoegt aan je HTML-code. Op deze manier maak je voor de zoekmachines duidelijk wat de content inhoudt. Denk aan een product, een review, een locatie of in dit geval een prijs.
Hoe wordt de prijsverlaging bepaald?
De prijsverlaging wordt automatisch berekent door Google op basis van de gegevens die in het verleden zijn verstuurd naar de zoekmachine.
Wat betekent dit voor jou?
Vooralsnog is deze rich snippet nog niet mogelijk voor Nederlandse webshops. Echter willen wij je er wel op attenderen gezien het feit dat deze rich snippet ongetwijfeld, in de nabije toekomst, toegankelijk is. Wij verwachten dat deze rich snippet je potentiële klanten zal stimuleren om sneller een aankoop te doen gezien de prijsdaling.
Wil je bij de release in Nederland profiteren van deze Google update? Schakel dan nu met de onze SEO-specialisten en wees je concurrentie voor!