Dat heeft toch helemaal geen zin voor mijn bedrijf?
Black Friday
Ieder jaar wordt Black Friday groter en populairder. Wie doet er vandaag de dag niet meer aan mee? Moet iedereen hier altijd maar aan mee doen? Deze vraag wordt door veel van onze klanten gesteld. En in alle eerlijkheid, het heeft niet bij iedereen zin. Toch zien we bij 75% van onze klanten ‘een inhaker’.
En deze inhaker zien we bij veel klanten en niet alleen rondom Black Friday. Daarom geven we je graag een kijkje in de keuken hoe wij campagnes zoals Black Friday en Cyber Monday aanpakken.
Wat wordt de actie en hoe gaan we die communiceren? Dit zijn de eerste vragen die we met de klant bespreken. Vanuit onze ervaring weten we dat een aantal zaken het beste werken:
- Korting geven op je totale winkelwagen (in euro’s of in percentage);
- Thema hanteren voor een langere periode;
- Crosschannel je actie communiceren;
- Budgetten verhogen voor de promotie rondom de actie.
Minimaal 4 weken van te voren starten we met de eerste schetsen van de campagnes. Zodra we de actie besproken hebben met de klant bepalen we de look en feel en gaan we het visueel uitwerken. Welke afbeeldingen, kleuren en tone-of-voice gebruiken we. Doordat we binnen JEROME alle specialisten hebben kunnen we snel schakelen en een sterke Black Friday campagne uitrollen over alle online kanalen die voor de betreffende klant van toepassing zijn.
Deze week geven wij een inkijkje in onze aanpak. We hebben drie acties/klanten voor jullie uitgelicht. In verband met de privacy hebben we deze klanten geanonimiseerd in Klant A, B & C.