Google introduceert bedrijfsnamen in mobiele zoekresultaten
Google introduceert binnenkort bedrijfsnamen en favicons in de mobiele zoekresultaten in Nederland om het gemakkelijker te maken om de website van een bedrijf te identificeren die bij elk zoekresultaat hoort. Google heeft aangegeven dat bedrijven hun favoriete sitenaam kunnen aangeven, zodat deze bedrijfsnaam wordt getoond.
Sitenamen zijn momenteel beschikbaar voor mobiele Google-zoekresultaten in het Engels, Frans, Japans en Duits. De komende maanden wordt dit uitgerold naar andere landen, waaronder Nederland.
Hoe werkt het?
Google Search vertrouwt op verschillende bronnen om de sitenaam voor een zoekresultaat te bepalen. Om aan te geven welke sitenaam uw voorkeur heeft, kunt u gestructureerde gegevens op uw homepage gebruiken om Google te vertellen wat de sitenaam moet zijn.
Wilt u ook opvallen tussen de concurrenten? Bluedesk kan dit voor uw organisatie implementeren, zodat uw bedrijf op de gewenste bedrijfsnaam gevonden kan worden in de mobiele zoekresultaten. U kunt direct contact met ons opnemen via het onderstaande formulier.