Zoals bekend is Facebook een uitstekend platform om je doelgroep te bereiken. Het feit dat 1.6 miljard mensen op Facebook verbonden zijn met een mkb onderstreept dit. Maar hoe zet je een Facebook advertentie op?
Allereerst bepaal je de doelstelling van je campagne. Welke resultaten wil je realiseren? Wil je de verkoop op je webshop stimuleren of wil je de naamsbekendheid vergroten?
Vervolgens is het zaak om de juiste doelgroep te targetten. Dit kan door de kenmerken van je doelgroep te selecteren. Denk hierbij aan demografische gegevens, interesses en gedragspatronen.
Facebook for business, de tool die het opstellen van campagnes mogelijk maakt, vraagt daarna waar je advertentie getoond moet worden. Wil je je campagne op Facebook, Instagram, in Messenger of Audience Network?
De laatste stappen omvatten het instellen van je budget en de indeling. Facebook for business biedt je zes verschillende advertentie-indelingen. Je kunt ervoor kiezen één afbeelding of video in je advertentie te laten zien, maar je kunt ook gebruikmaken van een indeling voor meerdere afbeeldingen.