Instagram-advertenties kunnen met dezelfde hulpmiddelen als Facebook-advertenties worden gemaakt. Indien je een beginnende adverteerder bent, kan Instagram-advertenties maken vanaf een bedrijfspagina of Instagram-profiel. Gevorderde adverteerders kunnen advertenties voor Instagram maken via een andere functie, namelijk Creative Hub of de Facebook Ads API.
Om te kunnen adverteren op Instagram heb je een Facebook-advertentieaccount en een Facebook-pagina nodig. Instagram-advertenties kunnen worden gemaakt via de volgende functies:
- Advertentiebeheer
- Facebookpagina’s
- Instagram-bedrijfsprofiel
Vervolgens kan je een doelstelling toekennen aan je advertentie, zoals merkbekendheid vergroten, meer engagement of conversie verhogen. Nadat je je doelstelling hebt bepaald, kan je je doelgroep specificeren. Wie wil je bereiken met Instagram adverteren? Je kunt doelgroepkenmerken kiezen, zoals leeftijd, geslacht, interesses en meer.
Een belangrijk onderdeel van het opstellen van je advertentie op Instagram is het gedeelte ‘Budget en planning’. Hier kun je een budget kiezen en de planning van je advertentie instellen. Hoe veel wil je maximaal vrijmaken voor je advertentie en in welke tijdsperiode wil je de advertentie tonen?
Daarna kan je het type advertentiemateriaal dat je advertentie moet bevatten selecteren. Een enkele foto/video in je advertentie of meerdere foto’s in één Instagram-advertentie.
Tot slot krijg je een advertentievoorbeeld te zien en na tevredenheid is je advertentie ‘ready to go’.
Wij van JEROME hebben ervaring met Instagram adverteren en doen dit graag voor jou!