Er zijn veel verschillende advertentiemogelijkheden op LinkedIn. Elk met een andere functie en impact. Zo heb je de mogelijkheid tot tekstadvertenties, gesponsorde content, gesponsorde InMail en dynamische advertenties.
Tekstadvertenties zijn de meest eenvoudige manier van adverteren. Deze advertenties verschijnen alleen op desktopapparaten. Tekstadvertenties zijn de snelste manier om je doelgroep te bereiken en kunnen worden ingesteld op cost per click (CPC) of cost per impression (CPM).
Gesponsorde content verschijnt op desktopapparaten en de meeste mobiele apparaten en tablets. Ze worden vertoond in de feed op de homepagina van leden in je doelgroep.
Gesponsorde InMail verschijnt in LinkedIn-postvakken van leden op desktopapparaten en mobiele apparaten. Gesponsorde InMail wordt alleen afgeleverd indien een lid zich aanmeld bij zijn/haar LinkedIn-account. Deze manier van LinkedIn adverteren maakt het makkelijk om je doelgroep te targetten via LinkedIn messenger met relevante content.
Dynamische advertenties zijn gepersonaliseerde advertenties. De advertentie wordt gepersonaliseerd op basis van profielfoto, naam en functietitel.
Andere manieren om te adverteren via LinkedIn zijn d.m.v. video ads, carousel ads en display ads.