Het nieuwe jaar nadert met rasse schreden. Het digitale landschap verandert voortdurend, ontdek zes toonaangevende trends die het online marketingveld in 2024 zullen vormgeven.
We bespreken de belangrijke ontwikkelingen, zodat jij een stap voor blijft in jouw digitale strategie. Plan een gesprek met JEROME.
#1: Marketeers benutten de kracht van AI optimaal
2023 was het jaar van Artificial Intelligence. Waarschijnlijk heb je hier zelf ook al gebruik van gemaakt, bijvoorbeeld bij het opstellen van teksten, maken van afbeeldingen of misschien is de chat op je website wel gebaseerd op AI. AI helpt je een efficiëntieslag te maken en tijd te besparen.
In 2024 worden de AI tools alleen maar slimmer, tijd om het goed in te zetten. Dat is volgens ons maar op één manier mogelijk: door het menselijk aspect toe te voegen.
Als online marketingteam blijft JEROME op de hoogte van de nieuwste AI ontwikkelingen en tools. Profiteer daarvan!
#2: In een wereld met AI verlangt de klant naar authenticiteit
Nu AI steeds vaker gebruikt wordt, verlangen klanten steeds nog naar oprechte connecties en echte ervaringen. Klanten zoeken in 2024 extra naar authentieke bedrijven. En natuurlijk kan kunstmatige intelligentie helpen bij het personaliseren van content, maar laat het niet leidend zijn.
Het draait allemaal om het vinden van een balans tussen de efficiëntie die AI biedt en het behouden van de menselijke connectie en oprechtheid die klanten waarderen. Hulp nodig bij het vinden van de balans?
#3: Gepersonaliseerde content wordt belangrijker dan ooit
Hoe blijf je uniek met zoveel online concurrenten? Hoe zorg je dat de klant voor jou kiest? Hoe maak je van een klant een terugkerende klant? Personalisatie!
Gepersonaliseerde mailflows, een verjaardagskorting, persoonlijk productaanbod, winkelwagenkorting, het verbergen van niet-relevante content.. tijdrovend, maar in 2024 essentieel om je klant aan jouw merk te binden! Daarom is het noodzaak dat personalisatie goed gebeurd. JEROME weet precies hoe wij jouw klanten persoonlijk kunnen begeleiden door hun zoek- en aankoopproces.
#4: Social commerce zal exploderen
Social commerce bestaat al een tijdje. De term wordt gebruikt om de integratie van sociale media (zoals Pinterest, YouTube, Instagram en Facebook) en e-commerce te beschrijven. Je doelgroep kan producten ontdekken en aanschaffen op sociale media zonder het platform te verlaten. Social media is in 2024 dé plek om je producten te promoten en verkopen.
Is social media een interessant platform om producten op te verkopen? Aangezien jouw doelgroep gemiddeld 114 minuten per dag op social media spendeert, is het slim om jouw producten aan te bieden op de platformen waar jouw doelgroep veel tijd doorbrengt.
Schakel JEROME in. Wij implementeren jouw producten op jouw social media account en zorgen dat jouw producten worden gevonden door jouw doelgroep middels posts of advertenties.
#5: Sociale media als zoekmachine
Naast de verwachte populariteit van commercie via social media platformen, zullen social platformen in 2024 ook als zoekmachine worden gebruikt.
Autoriteit in de zoekmachines, daar werken wij hard aan voor onze klanten. Het creëren van specifieke, waardevolle landingspagina’s, blogs, nieuwspagina’s met de benodigde metatags, voorzien van H1 koppen, relevante onderwerpen in de titels en geoptimaliseerde afbeeldingen; iets wat wij met plezier en succes doen! Gratis, effectief en krachtig.
Maar zoekmachines Google & Bing krijgen er concurrenten bij, namelijk de social media platformen. Vooral voor Gen Z zijn social media platformen zoals TikTok en Instagram dé way to go als het gaat om informatieverschaffing. Dit zet in 2024 naar verwachting alleen nog maar door.
Niet voor niets heeft de hashtag #TiktokTaughtMe al 15.8 biljoen en #TikTokMadeMeBuyIt 81.6 biljoen weergaven.