Als het gaat om de Retargeting van je doelgroep heb je twee grote spelers die de dienst uitmaken. Namelijk Facebook en Google. Bij Facebook retargeting wordt uitsluitend alleen de social media kanalen Facebook en Instagram gebruikt. Google maakt gebruik van verschillende soorten retargeting mogelijkheden namelijk: Display retargeting of search retargeting.
Zowel Facebook als Google gebruiken surfgedrag van mensen (cookies) om een goede retargeting doelgroep te creëren. De retargeting adverenties van Google worden strategisch gepresenteerd tijdens het browsen in Google of op andere websites. Hierdoor wordt de naamsbekendheid vergroot of wordt de doelgroep eraan herrinert een aankoop te doen.
Facebook maakt gebruik van de Facebook-Pixel. Middels deze tool kan in kaart gebracht worden welke bezoekers interactie hebben met je merk en wellicht tot actie komen om een aankoop te doen. De Facebook Pixel is een stukje code die op je website geplaatst moet worden. De pixel dient informatie te verzamelen van je doelgroep waarna je pas over kunt gaan op retargeting campagnes.
De specialisten van JEROME hebben zowel ervaring met Facebook retargeting campagnes als Google remarketing campagnes. Meer informatie over retargeting?