• Gespecialiseerd marketingteam
  • Vaste prijs
  • Kanaalonafhankelijk
  • Focus op resultaat
  • Flexibel & snel
    Cadeau.nl Logo

    Dé cadeau webshop van Nederland

    Cadeau.nl biedt een ruim assortiment aan originele cadeaus en is gespecialiseerd in het personaliseren van relatiegeschenken en cadeaus. Je vindt hier de leukste cadeaus voor elke gelegenheid. Zoals een verjaardag, Valentijn, Sinterklaas, Moederdag en kerst. Cadeau.nl onderscheidt zich door unieke cadeaus en een persoonlijke benadering om een passend cadeau te vinden.

    Cadeau.nl
    Cadeau.nl case

    Voor meer online succes

    Probleemstelling

    Hoe kan Cadeau.nl meer omzet halen uit de bestaande bezoekers? Dit was de belangrijkste vraag. Cadeau.nl was al actief op SEO, SEA, Social Media en E-mailmarketing. Via deze kanalen werden bezoekers aangetrokken die converteerde.

     

    Alleen stonden de kosten niet in verhouding tot de opbrengst. Met andere woorden, hoe verhogen we de ROAS (Return Of Ad Spend) over alle kanalen? Hiermee zijn de specialisten van JEROME aan de slag gegaan.

    Ontvang gratis advies

    Meer bezoekers

     

    +8,3%

     

    Conversie

     

    +20%

     

    Conversiepercentage

     

    +7,5%

     

    Looptijd


    3 maanden

     

    Oplossing

    Om de conversieratio en te verhogen hebben we de volgende kanalen en tools ingezet:

    • WiQhit voor personalisaties en productsuggesties;
    • Google Optimize voor conversie optimalisatie en A/B testen
    • Hotjar voor heatmaps en visitor recordings;

     

    We zijn gestart met het analyseren van het bezoekersgedrag. Met Hotjar kregen we inzicht in hoe de bezoeker door de website navigeert en op welke elementen worden geklikt.

     

    Na het analyseren hebben we een hypothese opgesteld. Om de hypothese te kunnen testen hebben we gebruik gemaakt van Google Optimize om de A/B test op te zetten. De winnaar van de A/B test hebben direct doorgevoerd wat resulteerde in een hogere conversie ratio.

     

    Aansluitend hebben we met onze partner WiQhit gebruik gemaakt van hun krachtige personalisatietool. Hierin worden verschillende personalisaties en productsuggesties getoond per fase waarin de bezoeker zich bevindt. Weten hoe we dit hebben gedaan? Bekijk dan onderstaande video!

     

    Inzet kanalen

    Om de ROAS te verhogen hebben we de volgende kanalen ingezet:

     

     

    Belangrijk hierin was het tijdig starten van de campagnes voorafgaand aan belangrijke thema’s. Zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst.

    Social media

    Nadat de juiste conversiedoelen waren gekoppeld aan de catalogus en de feed was geoptimaliseerd via Channable zijn de volgende type campagnes opgezet.

     

    • Verkeer campagnes
      Zorgen voor meer verkeer en hogere interactie op cadeau’s van Cadeau.nl. Hiermee wordt de marketingfunnel gevuld met gebruikers die later worden retarget.
       
    • Conversie campagnes
      Deze campagnes richten zich op de verkopen van de cadeau’s van Cadeau.nl. Denk hierbij aan een verzameling van een catalogus en dynamische advertenties.
       
    • Remarketing campagnes
      Met de verkeer en conversie campagnes wordt waardevolle data verzameld van de doelgroep. Deze doelgroep wordt retarget met een speciale aanbieding om ze over de streep te trekken. Daarnaast worden alle Facebook gebruikers geretarget die producten in hun winkelmandje hebben geplaatst maar niet hebben afgerekend.

    Feedmarketing

    Om succesvolle campagnes te kunnen draaien is de juiste productinformatie van belang. Met behulp van Channable hebben de specialisten van JEROME gezorgd voor de juiste productinformatie waardoor maximaal gebruik gemaakt kon worden van de tagetting opties van Facebook.

    E-mailmarketing

    E-mailmarketing werd door Cadeau.nl incidenteel ingezet door middel van een nieuwsbrief met nieuwe producten. Met JEROME hebben we hier structuur in aangebracht door wekelijks een updatemail te verzenden. Daarbij hebben we de volgende e-mailmarketing automation flows opgezet:

     

    • Verlaten winkelwagen
    • Profielverrijking
    • Review na aankoop
    • Cross en Upsell
    • Verjaardag

     

    Op basis van de juiste segmenten en triggers worden de e-mails automatisch geactiveerd wat zorgde voor een hogere frequentie.

    DIRECT CONTACT

    ANDERE SUCCESVERHALEN

    Truckland case

    TRUCKLAND

    Bekijk de case
    WorldEmp Case

    WORLDEMP

    Bekijk de case
    Basefarm case

    BASEFARM

    Bekijk de case
    Naar boven