• FD Gazellen 2022
  • Volledig marketingteam
  • Vaste prijs per maand
Eliassen - Home & Garden

Een stormachtige ontwikkeling

Over Eliassen

Eliassen bestaat al vanaf 1985, eerst als kwekerij, in de loop der jaren verworden tot een middelgroot tuincentrum. Sinds enkele jaren heeft Eliassen naast het tuincentrum, zoals zoveel ondernemers, ook een webshop. De webshop heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterk online platform met nog vele mogelijkheden.

MSN trucks

Goed begin is het halve werk

Een concreet marketingplan

De afgelopen jaren heeft de webshop van Eliassen een mooie groei doorgemaakt zonder de inspanning van actieve marketingcampagnes. Uit het marketingplan kwam ook duidelijk naar voren dat er veel kansen niet benut werden: SEA, Google Shopping, Marketplaces, Conversie Optimalisatie en SEO optimalisatie. 
 

Samen met de marketingafdeling van Eliassen hebben wij een concreet marketingplan opgesteld waarbij de werkzaamheden rondom de beste kanalen over een jaar zijn ingepland. 
 

MSN e-mailmarketing

Als de basis maar goed is

Een helder vertrekpunt

Omdat Eliassen een online en offline shop heeft kunnen we meerdere fases in de buyer journey bedienen. We willen de doelgroep inspireren en laten converteren. Dit kan in de winkel waar duizenden producten op voorraad zijn en in de winkel.

Omdat er weinig tot niets werd gedaan aan campagnes hebben wij in eerste instantie de basis goed ingericht. Analytics, Search Console, Tag Manager, rapportages en duidelijke KPI'S zorgen ervoor dat we alle inspanningen direct kunnen koppelen aan een resultaat. 

Door een goede, intensieve samenwerking met de klant kunnen we dagelijks de campagnes optimaliseren en weten we een goede balans te vinden tussen te vinden tussen conversie en inspiratie.  

MSN trucks

Welke kanalen

Meer omzet, meer conversie en meer inspireren

De basis staat goed en dan gaan we over op de kanalen. De belangrijkste doelstellingen voor Eliassen is uiteraard de verkoop van producten maar daarnaast ook een stuk ontzorging op het gebied van marketingkanalen (e-mail, social media en Lightspeed platform).


Met de online marketingspecialisten van JEROME hebben we de volgende online kanalen ingezet om het maximale online resultaat voor Eliassen te behalen:

  • Marketplaces - Bol, Beslist, Amazon
  • Zoekmachine adverteren 
  • Google Shopping 
  • Social Advertising
  • Optimalisatie platform 
  • Zoekmachine optimalisatie 


 

 

Eliassen nieuwsbrief

Zoekmachine adverteren

Meer omzet, meer conversie, meer ontzorging

Samen met Eliassen hebben we een duidelijke mailstrategie uitgeschreven. Door maandelijkse nieuwsbrieven, aftersales mails en wekelijkse tips en trucs te versturen naar onze doelgroep proberen we de consumenten te informeren en te inspireren. 

 

E-mail is een kanaal dat goed ingezet kan worden voor inspireren en informeren. Echter kun je door sterke e-mailflows ook de omzet en conversie stimuleren. Met Eliassen hebben we abandoned shopping cart en upsell mails ingesteld. Dit heeft voor een forse stijging in het conversiepercentage gezorgd. 

Wat heeft het opgeleverd?

Resultaten

Binnen 6 maanden hebben we een spectaculaire groei behaald op de KPI's die we vooraf hebben afgesproken: omzet, transacties en traffic. Daarnaast ontzorgen en ondersteunen we de klant ook van alle marketingwerkzaamheden en zijn we ook een sparringpartner voor alle online vraagstukken.
 

BEZOEKERS

 

+386%

CONVERSIES

 

+57%

OPBRENGST

 

+54%

LOOPTIJD

 

6 MAANDEN

Schakel ons in

Alles uit online marketing halen?

Wil je meer weten over JEROME en ben je benieuwd wat JEROME voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze online marketingspecialisten!

ANDERE SUCCESVERHALEN

Truckland case

TRUCKLAND

WorldEmp Case

WORLDEMP

Basefarm case

BASEFARM

Contact JEROME

Naar boven
Cookies bij JEROME

Wij gebruiken cookies om u de allerbeste ervaring te bieden op onze website.